SĂNĂTATE: Cinci rezolutii pentru o mai buna sanatate mentala in 2021

SĂNĂTATE: Cinci rezolutii pentru o mai buna sanatate mentala in 2021

  • Post category:Sanatate

Venirea noului an se poate simți altfel în acest moment, având în vedere provocările din 2020 și imposibilitatea de a sărbători împreună.

Pentru mulți oameni, schimbarea anuală a datei pune un accent mai mare pe obiectivele pe termen lung, ceea ce duce la tradiția rezoluțiilor de Anul Nou, o șansă de a lua în considerare progresul nostru în a deveni „sinele ideal” pe care mulți oameni speră să îl atingă până la sfârșitul zilelor lor. Anul acesta, o parte din obiectivele pe care le aveam pe termen lung s-au dovedit greu sau chiar imposibil de realizat. Pandemia ne-a aratat ca ceva neasteptat, care ne poate opri progresul,se poate intampla oricand.

Odată cu încheierea anului 2020, multe dintre aceleași probleme și obstacole cu care vă confruntați în prezent nu vor dispărea în mod magic. Cu toate acestea, începutul unui nou an este sinonim cu schimbarea și renașterea. Oportunitatea de a face schimbări semnificative ale stilului de viață pentru a pune sănătatea pe primul loc, e necesar sa includa și sănătatea mintală.

Ce poti face:
1. Învață să spui nu – Timpul și energia noastră sunt cele mai prețioase resurse pe care le avem . Ai dreptul să spui nu. La invitații, la cereri, la orice pentru care nu ai timp sau energie. Mulți dintre noi au fost condiționați să caute aprobare cu orice preț, dar a face pe plac tuturor este un mod sigur de a-ti consuma rapid resursele emotionale si mentale. Este posibil ca ceilalti să încerce să vă faca sa va simtiti vinovati pentru deciziile dvs., dar puteți rămâne ferm, știind că toată lumea are dreptul să refuze politicos ceva pentru care nu are timp sau pe care nu dorește să-l facă.

2. Odihnește-te suficient – Somnul sănătos ajută la pastrarea tineretii corpului și ajută creierul să proceseze informațiile acumulate în timpul zilei și să consolideze amintirile. Fără suficient somn puteți deveni iritabil și capricios. De altfel, persoanele care suferă de insomnie sunt mai predispuse la simptome de depresie sau anxietate.

3. Stabileste cu grija prioritatile – Incercati sa va aliniati prioritatile cu valorile pe care le aveti, cu ceea ce conteaza pentru voi. Cand faceti lucruri care nu conteaza pentru voi, e nevoie de mai mult timp pentru a va atinge obiectivele, puteti resimti mai mult stres si anxietate si va poate scadea motivatia mult mai repede.

4. Conectează-te cu ceilalți – Relațiile semnificative și satisfăcătoare cu ceilalți sunt vitale pentru sănătatea noastră mentală. Dar sunt, de asemenea, ușor de neglijat, mai ales în aceasta perioada de distantare fizica. Investiți în prieteniile pe care le aveți, chiar dacă acest lucru se face pentru moment prin mesaje text, apeluri telefonice sau online. Sau găsiți modalități de a vă conecta cu persoane noi, dacă doriți să vă extindeți cercul social.

5. Cere ajutorul unui specialist in sanatate mintala – Uneori, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteți face pentru a acorda prioritate sănătății mintale este pur și simplu să contactați un profesionist din domeniu. Terapia este o modalitate foarte eficienta de a vă explora în profunzime emoțiile, de a vă identifica factorii de stres și de a primi un diagnostic precis. Mersul la terapie nu este un semn de slăbiciune, ci este un semn de forță si curaj.

Daca anul 2020 ne-a invatat ceva, este faptul ca viata intregii lumi se poate schimba peste noapte. A face o prioritate din propria stare de bine înseamnă a fi mai bine echipat pentru a avea grijă de cei dragi si pentru a face fata provocarilor. O rezoluție de Anul Nou poate fi modalitatea perfectă de a incerca punerea în aplicare a acestui efort de a ne imbunatati sanatatea fizica si mentala.