Comisia Europeană a anunțat luni lansarea unei investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul anulării zborurilor, în urma dificultăților de rambusare întâmpinate de pasageri, în contextul pandemiei.
Această „anchetă coordonată” cu rețeaua de cooperare în domeniul protecției consumatorilor,care reunește autoritățile competente ale statelor membre, a fost declanșată după o alertă din partea Biroului European al Sindicatelor Consumatorilor (Beuc), care reunește organizațiile de consumatori.
Multe companii aeriene, puternic afectate de restricțiile de trafic cauzate de pandemie, sunt reticente în rambursarea biletelor de avion anulat.
„Ne așteptăm ca companiile aeriene să informeze în mod corespunzător consumatorii cu privire la drepturile lor atunci când un zbor trebuie anulat și să se asigure că toți pasagerii care doresc o rambursare în numerar o primesc”, a declarat comisarul UE Justiției, responsabil cu protecția drepturilor consumatorilor, Didier Reynders, într-un comunicat de presă.
Comisia spune că „în cazurile în care companiile aeriene au dificultăți persistente în rambursarea tuturor consumatorilor în timp util, acestea sunt invitate să furnizeze informații despre ceea ce fac pentru a remedia rapid aceste dificultăți”.
Companiile au „trei săptămâni pentru a răspunde”, precizează executivul european. Acesta este un prim pas, care poate duce apoi la o investigație mai aprofundată și, în cele din urmă, la sancțiuni.