Guvernul va impune utilizarea formularului digital de intrare în România pentru absolut toate persoanele, atât străini, cât și cetățeni români, care intră în țară pe calea aerului, pe mare sau pe cale terestră.
Ordonanța de urgență pregătită de Guvern prevede o amendă de 5.000 lei pentru cei care nu funizează datele solicitate.
Persoanele care vin din alte țări UE vor continua să prezinte, ca și până în prezent, certificatul verde care să ateste vaccinarea, trecerea prin boală în ultimele 180 de zile sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR, obținut cu cel mult 72 de ore înaintea călătoriei. Persoanele nevaccinate care nu au trecut prin boală în ultimele 6 luni, care călătoresc din alte state membre ale UE aflate în zona roșie, urmează să fie carantinate timp de 10 zile.
Dacă persoanele nevaccinate și care nu au trecut prin boală nu prezintă test PCR, realizat cu 72 de ore înaintea călătoriei, vor intra în carantină timp de 14 zile.
Aplicația web pentru completarea/ descărcarea formularului va fi accesibilă de pe portalul web plf.gov.ro .
Setul de date cu caracter personal și informațiile cu privire la călătorie solicitate vor fi următoarele:
a) numele și prenumele;
b) data nașterii;
c) CNP/ numărul documentului de călătorie;
d) numărul de telefon;
e) adresa de e-mail;
f) adresa/adresele de destinație de pe teritoriul Românici;
g) țara și localitatea de plecare;
h) data de plecare spre România;
i) tipul de mijloc de transport;
j) numărul cursei/ de înmatriculare al mijlocului de transport, după caz;
k) numărul locului/cabinei, după caz;
l) daca persoana este/nu este în tranzit pe teritoriul României;
m) datele menționate la lit. a)-l) pentru membrii de familie, după caz.
Informațiile menționate anterior, pe care persoanele le furnizează în formular, sunt folosite de autoritățile și instituțiile publice de sănătate publică din România, pentru a identifica rapid persoanele care au intrat în contact cu o persoană infectată cu virusul SARS-CoV-2, cu scopul de a proteja sănătatea acestora, precum și de a preveni răspândirea ulterioară a COVID-19.
Aplicația web care va fi creată va permite:
a) completarea, în format digital, cu cel mult 24 de ore înainte de intrarea pe teritoriul României, a formularului prin accesarea adresei web plf.gov.ro;
b) descărcarea, în format digital, a formularului generat în urma completării datelor.
c) colectarea și schimbul de date între instituțiile și autoritățile publice cu atribuții în gestionarea efectelor generate de pandemia de COVID-19, pe teritoriul României.
Ministerul Afacerilor Internelor, prin Poliția de Frontieră în punctele de trecere a frontierei va verifica existența formularului prin citirea CNP a numărului documentului de călătorie de pe actul de identitate/documentul de călătorie prezentat de persoana care dorește să intre pe teritoriul României, prin integrarea serviciului web în sistemul informatic al Poliției de Frontieră.
Formularul se completează individual, în format digital, de către fiecare persoană care intră pe teritoriul României, iar pentru persoanele de cetățenie română care se prezintă în punctele de trecere a frontierei fără să dețină un formular, acestora le revine obligativitatea de a completa formularul în frontieră sau în maximum 24 de ore de la intrarea în țară.
În cazul familiilor care călătoresc împreună, formularul poate fi completat de un singur membru adult pentru toți membrii familiei.
Nerespectarea obligației de completare a formularului digital prevăzute anterior reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei.
Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către organele Ministerului Afacerilor Interne.