Intr-un proiect de lege, depus la Senat, se prevede ca toți operatorii economici din domeniul reparațiilor auto vor fi obligați să raporteze numărul de kilometri înregistrat de odometrul fiecărui autovehicul, iar datele vor fi centralizate de către Registrul Auto Român (RAR).
Proiectul de lege are ca obiectiv stoparea practicii de a comercializa autoturisme care au kilometrajul dat înapoi, motiv pentru care înlocuirea odometrului unei mașini cu un altul cu un kilometraj mai mic să fie considerată fraudă, dacă această modificare nu este înregistrată la RAR.
În registrul electronic se vor regăsi informațiile legate de kilometrajele mașinilor înregistrate la fiecare inspecție tehnică periodică (ITP).
De asemenea, datele din odometre vor trebui raportate și de operatorii economici autorizaţi care desfăşoară activităţi de reparaţii, întreţinere şi reglări funcţionale ale vehiculelor rutiere precum şi activităţi de modificări constructive şi reconstrucţia vehiculelor rutiere.
Registrul Auto Român ar urma să creeze o aplicație informatică specifică care ar urma să fie pusă la dispoziția operatorilor economici obligați să furnizeze datele.
Proiectul de lege stabilește și o serie de infracțiuni noi legate de modificarea kilometrajului mașinilor:
„(1) Modificarea indicaţiei odometrului unui vehicul, solicitarea modificării indicaţiei odometrului sau orice acţiune sau inacţiune de natura să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă.
(2) Punerea în circulaţie a autovehiculelor cu odometrul defect constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă.
(3) Comercializarea autovehiculelor cu odometrul modificat sau defect constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă.”